شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر برنارد هیل بازیگر «ارباب حلقه ها» و «تایتانیک» درگذشت + بیوگرافی افشای «رازهای دوبلین» در نمایشگاه کتاب تهران وکیل امیرحسین مقصودلو: «تتلو» برای اثبات توبه‌اش شعری در وصف امام علی (ع) می‌خواند + عکس صحبت‌های «پیمان جبلی» درباره ساخت فصل جدید زیرخاکی، نون خ و پایتخت محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت + بیوگرافی سفیر ایران در عراق: رسانه ها برای گسترش روابط ایران و عراق به میدان بیایند
سرخط خبرها

‌‌مدیر حوزه علمیه خراسان: ابعاد و ویژگی‌های علمی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مغفول مانده است

  • کد خبر: ۱۷۴۰۴۹
  • ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
‌‌مدیر حوزه علمیه خراسان: ابعاد و ویژگی‌های علمی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مغفول مانده است
مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: متاسفانه ابعاد و ویژگی علمی مرحوم امام(ره) و مقام معظم رهبری در پرتو رهبری حرکت عظیم انقلاب اسلامی مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم معرفی کتاب‌های تفسیر سوره صف و سوره منافقون از مجموعه آثار مقام معظم رهبری که ظهر امروز، ۲۲ تیر، در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد، حجت‌الاسلام علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان، گفت: یکی از آسیب‌هایی که با آن مواجه هستیم، این است که وقتی برخی از افراد در موقعیت خاصی قرار می‌گیرند و یکی از ابعاد زندگی آن‌ها برجسته می‌شود، ابعاد دیگر زندگی‌شان مغفول می‌ماند و این موضوع در مورد امام (ره) و مقام معظم رهبری نیز صادق است.

وی افزود: امام خمینی (ره) پیش از آنکه رهبر انقلاب اسلامی باشد، فیلسوف، فقیه و متکلم برجسته‌ای بود که ابعاد علمی درخشان وی در پرتو رهبری حرکت عظیم انقلاب اسلامی مغفول مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است. همین موضوع در مورد ویژگی‌های علمی مقام معظم رهبری نیز دیده می‌شود.

خیاط خاطرنشان کرد: بر اساس پژوهش‌هایی که سال‌ها انجام داده‌ام و تفاسیر زیادی که بررسی کرده‌ام، به جرات می‌گویم رهبر معظم انقلاب مفسری بسیار برجسته و کم‌نظیر است. ایشان نوآوری‌های فراوانی دارند؛ نکاتی را در زمینه تفسیر آیات قرآن در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب مطرح کرده‌اند که سال‌ها بعد از انقلاب، اساتید تازه به آن می‌رسیدند.

وی گفت: رویکرد رهبری در تفسیر، رویکردی اجتماعی است. از نظر ایشان مفسر باید به درستی تشخیص دهد که هر زمان باید سراغ کدام سوره و آیات برود و این باعث می‌شود قرآن به صحن اجتماع آمده و در زندگی مردم جاری شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه سخنان خود و در بیان ویژگی‌های تفسیر آیات قرآن مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: نخستین ویژگی تفاسیر ایشان این است که ایشان در ابتدای تفسیر، موضوعی را به عنوان پیش‌درآمد و محور اصلی سوره تبیین می‌کند و در پرتو آن، همه آیات و ارتباط آن‌ها بیان می‌شود. از سوی دیگر، ایشان در بیان تفسیری خود اصطلاح‌شناسی قرآنی دارد و هرجا به اصطلاحی می‌رسد که تبیین آن را لازم می‌داند، آن را به خوبی تبیین می‌کند.

وی افزود: از سوی دیگر، ایشان در بیان مطالب و تفسیر آیات از تمثیلات فراوانی استفاده و مفهوم را در قالب مثال‌های امروزی و کاربردی بیان می‌کند. ضمن اینکه ایشان به بیان سنت‌های الهی می‌پردازد.

خیاط خاطرنشان کرد: ویژگی دیگر تفسیر آیات قرآن توسط مقام معظم رهبری تطبیق مباحث آیات با وقایع عصر حاضر است. ضمن اینکه ایشان ضمن بیان نظرات مختلف، نظریات جدیدی را نیز بیان می‌کند.

همچنین حجت‌الاسلام حسن هاشمی گنابادی، مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه، تصریح کرد: نقش مقام معظم رهبری در حفظ جایگاه قرآن و بهره‌برداری از آن در مقطع زمانی قبل و بعد از انقلاب اسلامی بی‌بدیل است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب نهضتی قرآنی را آغاز کردند که امروز به ثمر رسیده و آثار آن را در ابعاد مختلف می‌توان ارزیابی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->